Daimler a livrat în Europa FUSO eCanter – primul autocamion electric fabricat în serie – FOTO

Autor: Marius Vișan 19 dec. 2017 Știri auto

Daimler Trucks a realizat livrarea primelor unităţi FUSO eCanter clienţilor săi din Europa. În viitor, autocamioanele FUSO eCanter vor juca un rol important în gestionarea sustenabilă a flotei companiilor, în special în operaţiunile urbane de curierat sau transporturi de bunuri, dar şi în alte operaţiuni logistice. Prin prezentarea E-FUSO în luna octombrie 2017, FUSO şi-a subliniat angajamentul faţă de soluţiile de propulsie alternativă. Pe parcursul anilor următori, toate modelele de autocamioane şi autobuze vor oferi o variantă electrică suplimentară.

Marc Llistosella, Head of Daimler Trucks, Asia: „Prin FUSO eCanter, marcăm livrarea primului camion complet electric produs în serie către clienţii noştri din Europa. Cei peste 90.000 de kilometri parcuşi în testele realizate în condiţii de funcţionare cotidiană ne garantează faptul că predăm clienţilor noştri un autovehicul super-fiabil şi economic. Cu FUSO eCanter, clienţii noştri nu numai că operează flote silenţioase şi fără emisii de CO2, ci totodată reduc costurile de operare. Acesta este viitorul transportului şi sectorului logistic la nivel urban.”

Primii clienţi activează integral în segmentul logistic, dar zonele de operare ale autocamioanelor sunt numeroase. Toţi clienţii folosesc maşinile pentru activităţi cotidiene realizate în mod obişnuit cu motorizări convenţionale. Alegerea FUSO eCanter a fost influenţată de factori relevanţi pentru aceste companii, precum silenţiozitatea şi absenţa emisiilor poluante, sustenabilitatea flotei şi, de asemenea, de factorii economici. Şoferii FUSO eCanter vor fi instruiţi pentru a conduce vehiculul.

După ani de dezvoltare şi testare minuţioasă, FUSO eCanter este acum integrat complet în linia de producţie a versiunilor convenţionale ale FUSO Canter. Producţia a demarat în Tramagal, Portugalia, în luna iulie a acestui an, toate piesele eCanter pentru pieţele din Europa şi din S.U.A. fiind produse la această uzină.


Pe 14 septembrie 2017, noul FUSO eCanter a fost introdus pe piaţa internaţională prin lansarea din New York. Astfel, eCanter a devenit primul autocamion uşor complet electric produs în serie la nivel global. În următorii ani, filiala Daimler Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) intenţionează să livreze un număr total de 500 de autocamioane din această generaţie. Producţia în serie la scară largă este planificată să înceapă în 2019. În SUA, FUSO eCarter este deja pregătit pentru a fi livrat către compania de logistică UPS, în timp ce în Japonia, lanţul de supermarketuri Seven-Eleven şi compania Yamato Transport vor avea fiecare câte 25 de autovehicule eCanter în flotele lor.

FUSO are ani de experienţă şi de expertiză în materie de motorizări hibride şi electrice. Din 2005, FUSO oferă clienţilor din Europa şi Asia modelul Canter Eco-Hybrid, un autocamion uşor cu sistem dual, convenţional şi electric. În 2010, la Salonul Internaţional Auto pentru autovehicule comerciale (IAA), FUSO a prezentat un prim prototip al vehiculului Canter electric – începutul unei producţii pentru testarea înainte de producţie în serie, în 2014. Dezvoltarea unei noi linii de producţii în serie a fost posibilă prin întreaga experienţă şi în urma concluziilor clienţilor care au testat autovehicule din procesul de pre-producţie în Portugalia şi Germania, între 2014 şi 2017.

În funcţie de caroserie şi domeniul de utilizare, eCanter are o capacitate utila de încărcare de până la 4,5 tone. Sistemul electric al autovehiculului conţine şase baterii litiu-ion de înaltă tensiune, fiecare generând 420 V şi 13,8 kWh. În locul unui motor diesel, un sistem de propulsie electrică cu un motor cu magnet permanent oferă o putere de 129 kW (180 CP) prin intermediul unei transmisii cu o singură treaptă pe puntea spate. Cuplul constant de 285 newtoni este obţinut în primele secunde de conducere şi îi permite autocamionului de 7,49 tone să accelereze similar cu o maşină de pasageri. Viteza maximă a eCanter – ca a oricărui alt autovehicul din clasa sa de greutate – este limitată la 80 de kilometri pe oră. Bateriile cu o greutate totală de aproximativ 600 de kilograme asigură o autonomie de peste 100 kilometri, ce depăşeşte distanţa medie zilnică parcursă de un autocamion uşor angrenat în operaţiuni logistice.

Autocamionul uşor complet electric este răspunsul MFTBC la nevoia publicului de reducere a emisiilor şi a zgomotului pentru creşterea continuă a operaţiunilor de distribuţie la nivel urban. FUSO eCanter nu este doar un vehicul ecologic, ci este şi eficient din punct de vedere al costurilor şi economic pentru clienţi. În comparaţie cu un autocamion diesel convenţional, eCanter permite economisiri de până la 1.000 de euro la 10.000 de kilometri rulaţi.
 


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide